Polecamy

Używaj marynat © ivabalk/pixabay.com
[3/12]

Używaj marynat

Nasycenie jedzenia smakiem przed pieczeniem nie tylko poprawia jego walory, ale przede wszystkim hamuje niekorzystne reakcje, które prowadzą do powstawania w nim rakotwórczych związków.

Najlepiej używaj marynaty, a oprócz ziół i przypraw korzennych uwzględniaj w niej jakikolwiek alkohol, nawet ten mocny. Marynatę stosuj w ilości ok. 125 ml (1/2 szklanki) na 0,5 kg mięsa. Dobrze wchłaniają ją produkty takie jak ryby, owoce morza (np. krewetki), grzyby i bakłażany – na ich zamarynowanie potrzeba mniej czasu.

Aby poprawić przenikanie składników smakowych do mięsa, można ponacinać jego powierzchnię nożem.

Grillowanie to kulinarna atrakcja nawet dla tych, którzy na co dzień nie gotują. Apetycznie przypieczone jedzenie z nutą dymu na świeżym powietrzu smakuje najlepiej. Zadbaj o to, by było zdrowsze niż zazwyczaj. Wystarczy, że przy jego przygotowaniu zastosujesz sprytne triki – dzięki nim twoje barbecue zyska mniej szkodliwych związków, a za to więcej wspaniałego smaku!

Najnowsze wiadomości

reklama