Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Wakacje na Śląsku

Michał Wojak
Śląsk stara się zmienić swój wizerunek i zachęcić turystów do odwiedzania swoich atrakcji. Do tej pory kojarzono go głównie z kominami fabryk i kopalniami. Teraz ma być znany z walorów turystycznych.

Śląsk stara się zmienić swój wizerunek i zachęcić turystów do odwiedzania swoich atrakcji. Do tej pory kojarzono go głównie z kominami fabryk i kopalniami. Teraz ma być znany z walorów turystycznych. W promocji naszego regionu pomóc mają liczne akcje.

"Latem - Jura albo Beskidy" - to hasło kampanii reklamowej w telewizji TVN24, zleconej przez śląski Urząd Marszałkowski. Ma ona skłonić Polaków do zainteresowania się naszym regionem i spędzenia w nim wakacji. W ciągu dwóch majowych weekendów wyemitowanych zostanie 114 kilkunastosekundowych spotów ukazujących walory Jury Krakowsko-Częstochowskiej i Beskidów. Walorów dotąd niedostrzeganych.

- Mamy o sobie gorsze zdanie niż zasługujemy - uważa Tomasz Stemplewski, dyrektor Wydziału Promocji Regionu, Turystyki i Sportu, śląskiego Urzędu Marszałkowskiego. - Śląsk jest różnorodnym miejscem pełnym ciekawych miejsc. W dodatku dojechanie do nich nie stanowi większego problemu. Mamy więc potencjał turystyczny i poprzez takie akcje telewizyjne chcemy go wykorzystać.

W tym roku Urząd Marszałkowski przeznaczy na promocję blisko półtora miliona złotych. Wydatki wydają się potrzebne, bo póki co nasz region odnotował znaczący spadek liczby turystów. Jeszcze w 2000 roku odpoczywało w nim blisko 7 milionów Polaków. W poprzednim roku było ich zaledwie 2,8 miliona.

Wiąże się to ze spadkiem popularności krótkich wyjazdów wypoczynkowych. A takie były głównym udziałem śląskiej turystyki. Żeby to zmienić, trzeba promować konkretne atrakcje, pokazać ich wyjątkowy charakter - przekonuje Krzysztof Łopaciński z warszawskiego Instytutu Turystki.

- Postaramy się to zrobić - zapewnia Tomasz Stemplewski.

- Gdy ktoś już raz odwiedzi nasz region, z pewnością nieraz tu wróci - wtóruje mu Agnieszka Sikorska, dyrektor Śląskiej Organizacji Turystyki.

Pomóc ma w tym szereg inicjatyw informujących o walorach turystycznych naszego regionu. Jedną z ciekawszych jest zaplanowane na wrzesień uruchomienie śląskiego szlaku zabytków techniki. Zaliczonych do niego będzie 29 obiektów związanych z działalnością przemysłową. Wśród nich znajdzie się: tarnogórska Sztolnia Czarnego Pstrąga i Kopalnia Zabytkowa Rud Srebronośnych, zabrzański Skansen Górniczy "Królowa Luiza", radzionkowskie Muzeum Chleba, Górnośląska Kolej Wąskotorowa czy Muzeum Piwowarstwa w Tychach. Województwo śląskie jako pierwsze rozpoczęło również prace nad stworzeniem ogólnopolskiej sieci szlaków rowerowych po terenach dorzecza Wisły.

Oprócz tego Śląsk promowany jest na różnego rodzaju targach turystycznych, na których pokazywana jest między innymi specjalna mapa turystyczna z najciekawszymi zakątkami naszego regionu. - Wszystko po to, aby zmienić jego wizerunek i uczynić z turystyki spore źródło dochodów - stwierdza Stemplewski.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Dlaczego chleb podrożał? Ile zapłacimy za bochenek?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na slaskie.naszemiasto.pl Nasze Miasto