Grupa trzylatków z przedszkola w Stefanowie, ukończyła ostatnie zadania innowacji pedagogicznej ,,Senso-Maluch”, jest to jednoznaczne z ukończeniu zadań innowacyjnych
Tekst nagłówka spisu:
- Grupa trzylatków z przedszkola w Stefanowie, ukończyła ostatnie zadania innowacji pedagogicznej ,,Senso-Maluch”, jest to jednoznaczne z ukończeniu zadań innowacyjnych
- Poprzez zajęcia realizowano następujące cele i założenia:
- Stefanowo gmina Zbąszyń. Jak dojechać? Mapa
- Widzisz wypadek? Coś cię zaniepokoiło? Chcesz się czymś pochwalić?
Głównym bohaterem zadania był piasek kinetyczny.
- Piasek kinetyczny wywołał wielką radość u przedszkolaków. Dzieci z wielką przyjemnością szukały skarbów w nim ukrytych. Była to doskonała zabawa, ale i wspaniały odpoczynek dla dłoni, które w spotkaniu z ciekawą sensorycznie masą zakosztowały masażu. Ponadto doskonale oddziałuje on na zmysł dotyku oraz integrację sensoryczną. Zabawa z piaskiem kinetycznym stymuluje koordynację wzrokowo-ruchową i rozwija zdolności manualne malucha. Następnie dla porównania wybraliśmy się na przedszkolny plac zabaw do piaskownicy by poszukać tam ukrytych skarbów i porównać piasek
– mówi Wiesława Śmiałek
Zadaniem innowacji było dostarczyć dziecku poprzez zabawę różnorodnych bodźców wspomagających integrację sensoryczną.
Poprzez zajęcia realizowano następujące cele i założenia:
Głównymi założenia pracy na innowacyjnych zajęciach było:
- wspomaganie budowania świadomości przestrzeni i własnego ciała
- wspieranie rozwoju motoryki małej
- doświadczanie poczucia sukcesu i spełnienia z realizacji własnych pomysłów
- wspieranie samodzielności
- wspieranie wielostronnego, harmonijnego rozwoju dziecka
- kształtowanie u dzieci odporności i dojrzałości koniecznej do radzenia sobie zarówno w nowych jak i trudnych sytuacjach.
Obserwacja dzieci podczas realizacji projektu pozwoliła na wysunięcie następujących wniosków:
- Dziecko - rozróżnia i rozumie bodźce sensoryczne,
- umie określać swoje samopoczucie,
- potrafi właściwie się zachować,
- lepiej radzi sobie z organizacją czasu wolnego,
- nawiązuje właściwe relacje społeczne,
- zwiększa samodzielną aktywność ruchową.
- Dużym sukcesem projektu było zdobycie nowych umiejętności w sposób kreatywny, gdyż to właśnie samodzielna aktywność małego dziecka umożliwia działanie, a przez to zdobywanie doświadczeń, wiedzy oraz umiejętności. Zabawy sensoryczne zaspokoiły potrzebę działania, będąc jednocześnie przyjemnością. Innowacja umożliwiła poznawać świat wieloma zmysłami poprzez eksperymentowanie, doświadczanie oraz aktywność własną. Dzięki aktywności własnej i działaniu dzieci miały możliwość zaspokojenia swojej ciekawości oraz stymulowaniu percepcji dotykowej, wzrokowej, słuchowej, rozwijały umiejętności motoryczne, wspomagały rozwój mowy, aktywizowały komunikację, a także rozwijały zainteresowania światem oraz kreatywność
– uzupełnia.
Innowacja przyczyniła się do lepszego rozwoju funkcji zmysłowych, rozwoju społecznego oraz emocjonalnego dzieci.
Czytaj też: POGODA NA DZIŚ
Stefanowo gmina Zbąszyń. Jak dojechać? Mapa
Widzisz wypadek? Coś cię zaniepokoiło? Chcesz się czymś pochwalić?
Pisz do nas na: [email protected] lub zostaw nam wiadomość na facebooku
Uwaga na Instagram - nowe oszustwo
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?