Remont linii kolejowej między Wolsztynem a Drzymałowem zapewni szybszy i bezpieczniejszy dojazd do Poznania. Projekt przyczyni się do zwiększenia dostępności komunikacji kolejowej dla mieszkańców regionu. Przypomnijmy, że dotychczas pociągi pasażerskie mogły jechać z prędkością do 80 km/h. Wymiana toru na około 15 km odcinku pozwoli na zwiększenie prędkości do 120 km/h, natomiast bezstykowe ułożenie szyn na nowych podkładach zmniejszy hałas i oddziaływanie kolei na środowisko.
Bezpieczeństwo poprawią prace na przejazdach kolejowo -drogowych. Niektóre skrzyżowania zostaną wyposażone w dodatkowe zabezpieczenia: sygnalizacje, rogatki i monitoring.
Modernizacja trasy trwa już od kilku miesięcy. W ramach rewitalizacji linii kolejowej remont przechodzi również stacja w Grodzisku Wielkopolskim. Pierwsze efekty widać już gołym okiem, a podróżni z niecierpliwością oczekują finału prac.
Jak docelowo będzie wyglądać stacja w Grodzisku Wielkopolskim? Zgodnie z zapowiedziami, perony zostaną podwyższone i wyposażone w ławki oraz nowe, jasne oświetlenie. Dogodne dojście na perony zapewnić ma wyremontowane przejścia podziemne i wybudowanie pochylni dla osób z ograniczoną mobilnością. Powiadamianie podróżnych ułatwią tablice wyświetlające informacje o rozkładzie jazdy oraz czytelne oznakowanie i gabloty informacyjne.
- Prace związane z rewitalizacją linii kolejowej Drzymałowo – Wolsztyn sukcesywnie postępują. Do końca br. wykonawca deklaruje zakończenie zasadniczych prac przy modernizacji torów i przejazdów kolejowo-drogowych. Przebudowywane są perony w Grodzisku Wielkopolskim i Wolsztynie. Na obu stacjach odnawiane są przejścia podziemne. Po zakończeniu tych prac rozpocznie się m.in. budowa nowego przystanku Adamowo, kontynuowany będzie remont obiektów inżynieryjnych - mówi Radosław Śledziński z zespołu prasowego PKP PLK.
Jak informowaliśmy już we wrześniu tego roku, zamknięcie torowe na szlaku Grodzisk Wielkopolski - Wolsztyn będzie wydłużone. Podróżni mieli nadzieję, że z komunikacji zastępczej będą korzystać do 5 listopada.
- Szeroki zakres robót – m.in. wymiana nawierzchni na jednotorowym odcinku – wymaga zastępczej komunikacji autobusowej między Wolsztynem a Grodziskiem Wielkopolskim. Ze względu na nieprzewidzianą przed rozpoczęciem inwestycji konieczność m.in. wzmocnienia nasypów planowana jest ona do I kw. 2023 r. Zostało to uzgodnione z przewoźnikiem i uwzględnione w rozkładzie jazdy - tłumaczy R. Śledziński.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. realizują projekt „Rewitalizacja linii kolejowej nr 357 na odcinku Drzymałowo – Wolsztyn” za ok. 108 mln zł z wykorzystaniem środków Unii Europejskiej w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego. Podróżni skorzystają ze wszystkich efektów inwestycji do końca lipca 2023 r.
Precz z Zielonym Ładem! - protest rolników w Warszawie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?