Konsorcjum firm Strabag i Strabag Infrastruktura Południe, które zbuduje ponad 16-kilometrowy odcinek trasy od węzła Kolno do Stawisk, jak też Budimex, który buduje 18-kilometrowy fragment od Stawisk do Szczuczyna, w sierpniu ub.r. złożyły wnioski o wydanie ZRID. Wojewoda miał pięć miesięcy na wydanie decyzji, ale dopatrzył się braków formalnych i procedura się wydłuża.
Podlaski Urząd Wojewódzki zażądał od wykonawców uzupełnienia wniosków. Chodzi przede wszystkim o zgody
wodnoprawne. W Wodach Polskich trwa procedura wydania decyzji na podstawie wniosku pełnomocnika inwestora. Ostateczna decyzja ma być znana na koniec stycznia br.
Pozostałe braki wskazane przez wojewodę zostały już uzupełnione, ale wnioski o wydanie ZRID nie mogą być teraz rozpatrywane. Realny termin wydania zezwolenia to przełom II i III kwartału br. Dopiero wtedy będą mogły ruszyć prace budowlane.
Czytaj też Umowa na obwodnicę Łomży podpisana (zdjęcia, wideo)
Umowy na wykonanie obu odcinków zostały podpisane 31 października 2017 r. Konsorcjum Strabag i Strabag Infrastruktura Południe, które odpowiada za fragment Kolno – Stawiski, wyceniło swoją pracę na ponad 288 mln zł. Wykona 16 km drogi ekspresowej S61 i ponad 2 km DK 63. Za wykonanie 18 km trasy od Stawisk do Szczuczyna firma Budimex otrzyma ponad 342 mln zł. Na realizację obu zadań firmy mają 31 miesięcy (bez okresów zimowych).
Zgodnie z umowami, prace mają zakończyć się do połowy października 2020 r. Droga S61 to część międzynarodowego korytarza, który przebiega przez Polskę, Litwę i Estonię. Na wszystkie odcinki zostały już podpisane umowy. Całą trasą, od Ostrowi Mazowieckiej do granicy z Litwą w Budzisku, kierowcy powinni móc pojechać przed końcem 2021 r.
Zobacz koniecznie: Oddając krew ratujesz życie - dlaczego warto oddawać krew?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?