Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Na Facebooku Poznań przegrywa tylko z Wrocławiem

Redakcja MM Poznań
Redakcja MM Poznań
Zobacz, jak radzi sobie Poznań na portalach społecznościowych ...
Zobacz, jak radzi sobie Poznań na portalach społecznościowych ... Za: FB
Zobacz, jak radzi sobie Poznań na portalach społecznościowych według raportu z 2013 roku.

Jak bardzo największe polskie miasta są widoczne na Facebooku zbadała firma Megafoni.pl. Na tej podstawie powstał raport, z którego wynika, że oficjalna obecność miast na tym portalu społecznościowym kształtuje funkcjonowanie urzędów jak i lokalnych społeczności.

Świadoma polityka społecznościowa

Jeżeli chodzi o porównanie do pierwszej edycji raportu sprzed dwóch lat, to dotychczasowi liderzy, czyli Wrocław (prawie 90 tys. fanów), Poznań (prawie 60 tys. fanów) i Warszawa (niecałe 40 tys. fanów), zachowali swoją pozycję przodując w statystykach liczebności "lubiących to". Wrocław zwiększył swoją przewagę nad uplasowanym na drugiej pozycji Poznaniem o 28 tys. osób. Kolejne miasta w zestawieniu to Gdańsk (około 40 tys.) i Gdynia (ok. 23 tys.). Najczęściej na Facebooku ludzie mówią o stronie Poznania: ponad 7 tys. osób, zaś użytkownicy smartfonów najchętniej meldują się we Wrocławiu, Poznaniu i Olsztynie.

Warto zwrócić uwagę na korzyści płynące z z promowania się na Facebooku, jakie dostrzegają władze miast. Dzięki wiralnemu rozprzestrzenianiu się informacji w sieci społecznościowej urzędnicy badają opinie mieszkańców o podejmowanych przez siebie decyzjach.

- Z monitoringu i comiesięcznych analiz statystyk pozyskiwane są informacje o potrzebach i celach konkretnej grupy - mówi Andrzej Mańkowski, zastępca dyrektora Biura Promocji Miasta Warszawy.

Zgadza się z nim Łukasz Goździor, dyrektor Biura Promocji Miasta Poznania. - Komentarze oraz statystyki polubień i udostępnień są sygnałem i źródłem wiedzy na temat tego, w jaki sposób są odbierane wydarzenia i akcje organizowane przez miasto. Pozwalają też przewidywać, jaki jest społeczny odbiór komunikowanych treści - wyjaśnia.

Działanie włodarzy miast związane z komunikacją na Facebooku wpływają na polepszenie opinii o danej metropolii oraz ocieplenie wizerunku urzędów i urzędników miejskich, których Facebook zmusił do sprawniejszego działania i wyjście do ludzi.

- Musimy szybko reagować, informować, odpowiadać - przyznaje Ewa Salamon z Biura Prezydenta ds. Promocji Miasta Gdańska.

Fani, lokalni patrioci

Z przeprowadzonych przez firmę rozmów wynika, że możliwość wyrażania opinii i współdecydowanie o swoim otoczeniu jednoczy mieszkańców a także zwiększa zaangażowanie mieszkańców w życie miasta. Chętniej organizują się oni w konkretnych sprawach za pomocą różnych tworzonych wydarzeń na Facebooku lub zakładając tematyczne strony.

- Mieszkańcy chętniej biorą udział w akcjach, gdy inni poszukują wsparcia – czy to w konkursach, czy akcjach charytatywnych - mówi Agnieszka Szczekala, inspektor Wydziału Promocji i Współpracy Międzynarodowej Urzędu Miasta Rzeszowa. - Zarysowuje się widoczny trend, w którym miasta coraz chętniej tworzą więcej stron tematycznych na Facebooku, aby skuteczniej angażować i dlatego coraz trudniej jest mówić o przewadze danego miasta w social mediowym wyścigu, rozpatrując przykład tylko jednego miejskiego fanpage’a - podkreśla.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Parada Motocyklistów w Łodzi

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na poznan.naszemiasto.pl Nasze Miasto