Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Kraków w mediach społecznościowych. Czas na nowe rozdanie

redakcja
redakcja
Pod względem promowania się w social media wypadamy raczej słabo ...
Pod względem promowania się w social media wypadamy raczej słabo ... National Geographic Polska
Pod względem promowania się w social media wypadamy raczej słabo na tle innych polskich miast.

Jak bardzo największe polskie miasta są widoczne na Facebooku zbadała firma Megafoni.pl. Na tej podstawie powstał raport, z którego wynika, że oficjalna obecność miast na tym portalu społecznościowym kształtuje funkcjonowanie urzędów jak i lokalnych społeczności.

Świadoma polityka społecznościowa

Jeżeli chodzi o porównanie do pierwszej edycji raportu sprzed dwóch lat, to Kraków niestety wypadł z pierwszej piątki. Ma w tej chwili 16,2 tys. polubień na Facebooku. Dotychczasowi liderzy, czyli Wrocław (prawie 90 tys. fanów), Poznań (prawie 60 tys.) i Warszawa (niecałe 40 tys. "lajkujących"), zachowali swoją pozycję przodując w statystykach liczebności fanów, a Wrocław zwiększył swoją przewagę nad uplasowanym na drugiej pozycji Poznaniem do ponad 28 tys. fanów. Kolejne miasta w zestawieniu to Gdańsk (około 40 tys.) i Gdynia (ok. 23 tys.). Najczęściej na Facebooku ludzie mówią o stronie Poznania: ponad 7 tyś. osób, zaś użytkownicy smartfonów najchętniej meldują się we Wrocławiu, Poznaniu i Olsztynie.

Warto zwrócić uwagę na korzyści płynące z z promowania się na Facebooku, jakie dostrzegają władze miast. Dzięki wiralnemu rozprzestrzenianiu się informacji w sieci społecznościowej urzędnicy badają opinie mieszkańców o podejmowanych przez siebie decyzjach.

- Z monitoringu i comiesięcznych analiz statystyk pozyskiwane są informacje o potrzebach i celach konkretnej grupy - mówi Andrzej Mańkowski, zastępca dyrektora Biura Promocji Miasta Warszawy.

Zgadza się z nim Łukasz Goździor, dyrektor Biura Promocji Miasta Poznania. - Komentarze oraz statystyki polubień i udostępnień są sygnałem i źródłem wiedzy na temat tego, w jaki sposób są odbierane wydarzenia i akcje organizowane przez miasto. Pozwalają też przewidywać, jaki jest społeczny odbiór komunikowanych treści.

Działanie włodarzy miast związane z komunikacją na Facebooku wpływają na polepszenie opinii o danej metropolii oraz ocieplenie wizerunku urzędów i urzędników miejskich, których Facebook zmusił do sprawniejszego działania i wyjście do ludzi.

- Musimy szybko reagować, informować, odpowiadać - przyznaje Ewa Salamon z Biura Prezydenta ds. Promocji Miasta Gdańska.

Fani, lokalni patrioci

Z przeprowadzonych przez firmę rozmów wynika, że możliwość wyrażania opinii i współdecydowanie o swoim otoczeniu jednoczy mieszkańców a także zwiększa zaangażowanie mieszkańców w życie miasta. Chętniej organizują się oni w konkretnych sprawach za pomocą różnych tworzonych wydarzeń na Facebooku lub zakładając tematyczne strony.

- Mieszkańcy chętniej biorą udział w akcjach, gdy inni poszukują wsparcia – czy to w konkursach, czy akcjach charytatywnych - mówi Agnieszka Szczekala, inspektor Wydziału Promocji i Współpracy Międzynarodowej Urzędu Miasta Rzeszowa. - Zarysowuje się widoczny trend, w którym miasta coraz chętniej tworzą więcej stron tematycznych na Facebooku aby skuteczniej angażować i dlatego coraz trudniej jest mówić o przewadze danego miasta w social mediowym wyścigu, rozpatrując przykład tylko jednego miejskiego fan page’a - podkreśla.

Z pełną treścią raportu można zapoznać się na oficjalnej stronie firmy Megafoni.pl.


Zobacz inne materiały na MMKrakow.pl


Tak będzie wyglądał mural na Galerii Krakowskiej Juwenalia w Krakowie 2013 [wszystkie uczelnie, program, artyści, bilety] Koncerty 2013 w Krakowie
Muzeum w komputerze? Czemu nie? [zdjęcia, wideo]
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Kto musi dopłacić do podatków?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na krakow.naszemiasto.pl Nasze Miasto