Redakcja
Za prawidłowe zabezpieczenie licznika,  odpowiedzialny jest odbiorca dostawy wody
Za prawidłowe zabezpieczenie licznika, odpowiedzialny jest odbiorca dostawy wody Dorota Michalczak
Często nasza nieświadomość procedur wymiany uszkodzonych wodomierzy powoduje w nas bunt za otrzymane do zapłaty faktury. Z takim problemem zgłosiła się do nas czytelniczka z podzbąszyńskiej wioski.

Gmina Zbąszyń: Procedury wymiany wodomierzy głównych.

O wyjaśnienie zwróciliśmy się do Zakładu Usług Komunalnych.

Kto ponosi koszty wymiany uszkodzonego licznika na nowy?

Wodomierze główne zamontowane i oplombowane na przyłączach wodociągowych do nieruchomości są własnością Zakładu Usług Komunalnych.


Do obowiązków Odbiorcy usługi dostawy wody należy:

  • odpowiednie zabezpieczenie wodomierza przed zamarzaniem,
  • zabezpieczenie wodomierza przed mechanicznych uszkodzeniem,
  • zabezpieczenie wodomierza przed zaworem,
  • zabezpieczenie wodomierza przed zerwaniem plomby.

W przypadku stwierdzenia uszkodzenia wodomierza z winy Odbiorcy, wówczas Odbiorca pokrywa koszty wymiany wodomierza.

Na koszty wymiany wodomierza składają się następujące składowe:

  • wielkość wodomierza,
  • klasa dokładności wodomierza,
  • wodomierz nowy, czy po regeneracji,
  • dojazd do Odbiorcy (stawka za 1 km x ilość km),
  • roboczogodzina pracownika.

Zgodnie z stosowaną przez ZUK zasadą wymiana i plombowanie wodomierza dokonywane jest przez dwóch pracowników z uwagi na zróżnicowane warunki techniczne miejsc montażu wodomierzy.

W pozostałych przypadkach, w których konieczna jest wymiana wodomierza, w tym z uwagi na termin legalizacji, wymiana wodomierza dokonywana jest bezpłatnie przez upoważnionych pracowników ZUK.


Widzisz wypadek? Coś cię zaniepokoiło? Chcesz się czymś pochwalić?

Pisz do nas na: dorota.michalczak@polskapress.pl
lub zostaw nam wiadomość na facebooku

Mobilnych ołtarzy jednak nie będzie?

Wideo

Dodaj ogłoszenie