Przypomnijmy, że w Tychach panda produkowana jest od ponad sześciu lat - pierwszy samochód zjechał z taśmy produkcyjnej w maju 2003 r., natomiast we wrześniu tego roku wyprodukowano półtoramilionowy egzemplarz. - To fenomen, że produkowany już od tak długiego czasu samochód cieszy się wciąż niesłabnącą popularnością - podkreśla Bogusław Cieślar, rzecznik prasowy Fiat Auto Poland.
Trzeba jednak zaznaczyć, że aż 97 procent tyskiej produkcji fiata pandy przeznaczona jest na eksport.
W Tychach wyprodukowano w tym roku 600 tys. samochodów - oprócz pandy to także fiaty 500 oraz fordy ka - niewiele mniej niż pięć zakładów we Włoszech! I właśnie dlatego Marchionne wpadł na pomysł przeniesienia produkcji nowego modelu pandy pod Neapol, zapowiadając przy okazji, że zainwestuje we Włoszech 8 mld euro.
Nowy model pandy ma wejść do produkcji w Pomigliano d`Arco w latach 2011-2012. Co w zamian? Tyska fabryka miałaby produkować inny samochód, lancię ypsylon. Marchionne stwierdził ponadto, że kolejny model fiata (topolino) nie będzie produkowany w Tychach, ale w Serbii. Czy tak się rzeczywiście stanie?
- Na razie to jedynie plany przedstawione rządowi włoskiemu, związkom zawodowym i regionom, jednak żadnych wiążących decyzji jeszcze nie ma - podkreśla Bogusław Cieślar.
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?