Co drugi rodzic w Polsce nie rozmawia ze swoim dzieckiem o pieniądzach Co drugi rodzic w Polsce nie rozmawia ze swoim dzieckiem o pieniądzach Akcja specjalna

Co drugi rodzic w Polsce nie rozmawia ze swoim dzieckiem o pieniądzach (© 123RF)

Co drugi rodzic w Polsce nie rozmawia ze swoim dzieckiem o pieniądzach. Może to w przyszłości powodować skłonność do podejmowania nieroztropnych decyzji finansowych. Okazją do rozmowy może stać się konkurs Cha-Ching (czyt. cza-czing).

To, czy dziecko będzie potrafiło szanować pieniądze i zadbać o swoją przyszłość w dużej mierze zależy właśnie od jego opiekunów. Często nawet nastolatki nie zdają sobie sprawy z wysokości rachunków i kosztów utrzymania. Problemy sprawia również zrozumienie idei ograniczonych środków finansowych posiadanych przez rodziców. Większości domowych wydatków nie widać, zaś argumentu „nie mam pieniędzy” nastolatek często nie jest w stanie zaakceptować.

Jedną z konsekwencji słabo wykształconego nawyku mądrego korzystania z pieniędzy jest coraz większa liczba młodych osób, które uniezależniają się finansowo później niż ich rówieśnicy z innych krajów. Moment, w którym trzeba zerwać z komfortem zapewnianym przez rodzinę w tym obszarze, jest często trudny. Jednak, zmierzenie się z nową sytuacją nie musi być przytłaczające. Wystarczy odpowiednio wcześniej rozpocząć edukację finansową dziecka.

- Rozmowa z potomkiem o comiesięcznych płatnościach ułatwi naukę kontrolowania wydatków. Dzięki temu dziecko zrozumie, że fundusze nie są nieograniczone i nie wszystkie jego zachcianki mogą zostać zrealizowane – radzi dr Aleksandra Piotrowska, psycholog dziecięca i ekspert programu edukacji finansowej dzieci Cha-Ching.

Jak zacząć rozmawiać z dzieckiem o pieniądzach? Najlepiej przez wspólną zabawę. Pomoże w tym konkurs Cha-Ching (czyt. cza-czing).

Weźcie udział ze swoim dzieckiem w naszym konkursie. Czekają na Was atrakcyjne nagrody!



- Naszym zamiarem jest zachęcenie rodziców do spędzenia czasu z dziećmi oraz rozmowy o pieniądzach i domowym budżecie, z czym niestety nie jest najlepiej. Jesteśmy firmą rodzinną i chcemy pomagać rodzicom
w rozmowach z ich dziećmi. W tym tych najważniejszych – o domowych finansach. W końcu od nas samych zależy, jakich – mniej czy bardziej – świadomych konsumentów wychowamy - mówi Damian Ziąber, odpowiedzialny w Prudential w Polsce za wdrożenie i rozwój programu Cha-Ching (czyt. cza-czing).

Zadaniem uczestników, którzy wezmą udział w zabawie, będzie rozwiązywanie zadań dostępnych na platformie internetowej. Nawiązywać one będą do kreskówek Cha-Ching (czyt. cza-czing), dlatego, aby jak najlepiej odpowiedzieć na pytania warto śledzić losy bohaterów. Można je obejrzeć na stronie www.cha-ching.pl, profilu YouTube Cha-Ching (czyt. cza-czing) oraz w telewizji na kanałach Cartoon Network, Disney Channel i Nickelodeon.

- Konkurs to okazja na dobrą zabawę, ale nie zapominajmy o celach jakie przyświecają temu wydarzeniu. Nauka oszczędzania to bez wątpienia trudna i wyboista droga, jednak jestem przekonana, że podjęty przez rodziców wysiłek zaprocentuje w dorosłym życiu. Być może ten konkurs będzie dobrym początkiem tej drogi. Zachęcam wszystkich do wspólnej zabawy – powiedziała Daria Widawska, ambasadorka Programu Edukacji Finansowej Dzieci Cha-Ching (czyt. cza-czing).




Cha-Ching