Podczas organizowanych w bibliotece, warsztatów można zachęcić dzieci do nauki programowania. To szczególnie ważne, ponieważ w małych miejscowościach oferta zajęć edukacyjnych nie jest tak duża jak w większych ośrodkach. Szkoda, że roboty nie mogą zostać w bibliotece na stałe – można by objąć zajęciami większą ilość dzieci i robić zajęcia systematycznie (jeden robot kosztuje ok. 600 zł i jest to cena bardzo wysoka dla budżetu gminnej biblioteki). Bibliotekarki i tak cieszą się, że udało im się wejść do ogólnopolskiego programu FRSI i choć na kilka miesięcy sprowadzić roboty do Zbąszynia.
Dzieci, które wzięły udział w zajęciach, miały szansę nauczyć się od podstaw programowania gry o nazwie „Finch -pong”. Zadaniem uczestników warsztatów było zakodowanie wirtualnej paletki oraz piłki. Finch – nasz robot, kontrolował ruchy paletki tak, aby piłeczka się od niego odbijała. Drugim etapem zajęć były zawody. Wygrywała ta osoba, która uzbierała największą ilość punktów w „Finch-pongu”. Zadanie nie było łatwe, nikt nie chciał zobaczyć na ekranie swojego komputera komunikatu „game over”. Wyłonili się nawet mali mistrzowie gry w „Finch ponga”. Radość była ogromna, ponieważ dzieci miały świadomość, że grają w grę, którą sami od podstaw zaprogramowali. - Mamy nadzieję, że te i inne zajęcia z kodowania skłonią młodych ludzi do poszerzenia swoich zainteresowań tematyką programowania i zaprocentują w przyszłości – mówią organizatorki zajęć.
Zajęcia po raz kolejny prowadzili niezawodni uczniowie z Liceum Garczyńskiego: Milena Szczeszek oraz Patryk Poznański pod czujnym okiem pani Pauliny Chłopkowskiej.
Dziękujemy im za zaangażowanie (przecież są wakacje!) i fantastyczną atmosferę podczas zajęć.
Jak ustrzec się przed oszustwem na portalach crowdfundingowych
Źródło: gloswielkopolski.pl /x-news
Strefa Biznesu: Polacy chętniej sięgają po krajowe produkty?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?